Svensk experthjälp med ClickUp
Skräddarsydda skalbara system för att styra din verksamhet
Jag hjälper företag att få ut det mesta av ClickUp, genom att förvandla krångliga arbetsflöden till enkla och tydliga flöden. Så om det är så att du och ditt team behöver få bättre ordning på era processer, är du varmt välkommen att höra av dig.
Verifierad ClickUp-konsult
Maria Lofors
Jag kom i kontakt med ClickUp 2018, när jag drev redovisningsbyrå och behövde ett ”virtuellt kontorslandskap” för mig och mitt team som var utspridda över hela världen. Sedan 2021 hjälper jag svenska företag med rådgivning, utbildning och skräddarsydda tjänster kring ClickUp.
Så här kan vi jobba ihop
Här är några exempel på hur jag kan hjälpa er, men givetvis pratar vi ihop oss om ett upplägg som passar ert företag.
Systemuppbyggnad
Är du i läget att du ska sätta upp ClickUp, men inser att du varken har tid eller lust att sätta dig in i programmet eller att uppfinna hjulet på nytt?
Efter en processkartläggning, där vi initialt går igenom hur ni vill ha det i ert företag, så sätter jag upp ClickUp åt er – helt anpassat efter era behov.
Rådgivning
Ett vanligt scenario är att den som en gång satte upp ClickUp på arbetsplatsen, har gått på föräldraledighet eller slutat. Därmed har man förlorat kompetensen.
Här kan jag komma in och se över nuvarande upplägg och tillsammans med er, förbättra och förnya ert workspace.
Utbildning
Efter att en systemuppbyggnad är avslutad, eller efter att teamets projektledare fått rådgivning, brukar alla medarbetare i teamet också behöva ett eller ett par tillfällen för att lära sig mer om hur de kan använda ClickUp.
Dessa tillfällen kan vi ha digitalt eller på plats hos er.
Föreläsning
Behöver ditt team lite inspiration och ny energi?
Jag kommer gärna till er, digitalt eller på plats, och håller en föreläsning för er; om planering, rutiner och allmänt om strategier för att vara hållbar som människa i arbetslivet, eller specifikt om något i ClickUp.
Feedback från tidigare kunder
Marias expertkunskaper i ClickUp har varit till stor hjälp för mig och min kund i ett verksamhetsutvecklingsuppdrag med omfattande behov av struktur, samordning och uppföljning av framdrift. Maria blev snabbt införstådd med komplexiteten i det hela, och kom sedan med flera bra förslag på hur vi kunde använda ClickUp för att skapa överblick och kontroll. Hon höll också en bra ClickUp-utbildning för alla medarbetare i projektet, så att vi fick en positiv och bra start. Jag kan verkligen rekommendera Maria!
Sara Lindvall
Maria besitter en stor expertis i ClickUp. Med hennes pedagogiska förmåga har hon med små steg öppnat upp och fått mig att på ett värdefullt sätt planera och strukturera mitt företag i ClickUp. Maria har mina varmaste rekommendationer.
Eva Svärd
Varför ClickUp?
Det finns många projektplaneringsappar där ute, men ingen annan app slår ClickUp. Här har du ett verktyg som funkar lika bra för dig som är soloprenör, som för dig som är chef eller medarbetare i en stor organisation med många anställda. Den stora styrkan med ClickUp är dess flexibilitet, att du kan se dina projekt och uppgifter på en mängd olika sätt; som en lista, kanban board, tabell, kalender, timeline, Gantt och så vidare.
Samla all kommunikation i teamet på ett ställe
Nu behöver ni inte längre hålla koll på kommunikationen på en mängd olika ställen. Samla allt i ClickUp, så blir det tydligt för alla i teamet var informationen finns.
- Integrerad chatt (istället för Slack/Teams)
- Kommentarsfält i uppgifter, dokument med mera
- En tydlig inbox för att hålla koll på allt som händer
Automatisera och följ upp i realtid
I ClickUp finns mängder av inbyggda automationer och med hjälp av Zapier kan du koppla ihop dina andra appar med ClickUp. Exempelvis kan du lätt ta in all försäljning från Stripe, Visma eEkonomi och Fortnox och på så sätt kan du skräddarsy och automatisera rapporter kring din försäljning. Möjlighet finns också att bygga egna lösningar med ClickUp’s öppna API.
Boka ett samtal
Boka gärna in ett samtal, där vi kan prata om era behov och hur vi skulle kunna jobba ihop.
Så här går ett samarbete till
Ett första möte
Du bokar ett Lära-känna-samtal. Vi träffas på Zoom för att gå igenom dina/era behov och hur vi skulle kunna samarbeta.
Offert
Du får en offert där jag ger förslag på upplägg och arvode. Du tar ställning till förslaget och svarar ja eller nej.
Samarbete inleds
Tackar du ju till offerten, så påbörjas projektet med ett uppstartsmöte. Här planerar vi och sätter ramarna för vårt nya samarbete.
Vid en systemuppbyggnad eller större rådgivningsinsats innebär det oftast att vi gör en processkartläggning. Här går vi igenom vad som fungerar bra och vad som har förbättringspotential i ditt företag. Det här är för att jag ska lära känna ditt företag bättre och kunna se möjligheter att utveckla ClickUp och förbättra era processer.
Innan detta möte får du svara på ett frågeformulär, så att vi båda får möjlighet att komma väl förberedda till detta möte.
Leverans
Sedan påbörjas leveransfasen. Detta ser olika ut och kan ta allt från en dag vid mindre insatser, till längre projekt på flera veckor eller månader, beroende på era behov.
Uppföljning
I vissa projekt ingår uppföljning, där du/ni har tillgång till mig under en period efter avslutat projekt.
Detta för att ni ska kunna ställa kompletterande frågor och få hjälp med mindre ändringar eller tillägg.
Avslut
Efter avslutat projekt kommer jag att be dig om feedback, för att vi båda ska kunna utvärdera hur samarbetet fungerat.
Har du frågor?
Om du inte får svar på din fråga här, skicka ett meddelande via chatten eller kontaktformuläret så hjälper jag dig!
Måste man har ett betalt konto i ClickUp?
Ja och nej.
Nej, det måste man tekniskt sett inte. Man kan använda ClickUp utan kostnad hur länge man vill, de har ingen tidsbegränsad gratis prövoperiod eller så. Men, är du seriös med att automatisera och effektivisera ditt arbete, kommer du väldigt snart att slå i taket för hur många custom fields och automationer du får använda, och mycket annat i ClickUp som ligger på de betalda planerna.
Så, jag rekommenderar en betald plan. Börja med Unlimited och prova om det räcker. Själv använder jag Business.
Vad kostar det att få din hjälp med ClickUp?
Det beror helt och hållet på hur dina behov ser ut, hur omfattande hjälp du behöver.
Men som ett riktmärke så tar jag 1500 kr ex moms för en enstaka rådgivningstimme. Vid ett samarbete där vi kommer jobba ihop under fler timmar, så sätter jag ihop ett paketpris.
Får jag rabatt om jag signar upp för ClickUp via dig?
Ja, om du använder min partnerlänk strukturista.se/clickup för att registrera ett nytt konto, får du 15% rabatt ditt första år på Unlimited eller Business-planerna. Jag får också en liten kickback från ClickUp som tack för hjälpen för att jag tipsat om appen.
Behöver vi betala för att lägga till dig i vårt workspace?
Nej, som verifierad ClickUp-konsult kostar jag ingenting extra i ert workspace - det bjuder ClickUp på. 🙂